/ +sommar /

TRÄNING

Tänkte ta och skriva lite om min träning osv. Förra hösten alltså 2012 så tränade jag rätt bra, nästan överdrivet mycket om jag får säga det själv.. Iallfall! Det höll i sig i några månader sen lugnade det ner sig och blev typ lite uppehåll och tränade när jag kände för det. Sen hade jag precis ta tag i min kondition och börja träna igen och få bra konditon, hann springa 3 dagar sen gick mitt knä ur led. Tog 2 månader ungefär innan jag kunde powerwalka igen. Vågade inte börja springa för var rätt osäker på mitt knä och vågade inte lita på det. Inte sprungit på typ hela sommarlovet förutom förra veckan 2 gånger. Förra veckan började jag första springrunda då sprang jag 2,46 km på 17.00 minuter. Två dagar efter sprang jag den rundan på 16.30 så var alltså 30 sekunder snabbare. Sprang ytterligare lite till så sprang 3 km den rundan. Jag har tänkt att jag ska springa varannan dag nu i början så jag inte tröttnar och kan köra styrka eller pw då jag inte är ute och springer. Jag är super taggad att träna!! Jag kommer även att träna i Spanien så tärningen kommer hålla igång där med. Känns lite tråkigt att skita i tärningen bara för jag är utomlands när jag precis kommit igång, ni förstår? Det här inlägget är tidsinställt och skrivet torsdagen den 1 augusti så kan alltså träna 2 gånger till innan jag åker så har även sprungit lite mer då. Fick väldigt många frågor angående träning när jag var som duktigaste att träna så har ni några frågor får ni gärna ställa dom, är ingen expert på träningen men kanske kan svara endå. Hoppas ni har det bra!